Blog, Saveti

Kako se rešiti bolova u zglobovima

Kako se rešiti bolova u zglobovima

Instiktivno, čim osetimo nelagodnost ili neprijatnost u predelu zglobova i drugim delovima tela, kao što je osećaj bola, odmah krećemo u potragu za sredstvom koje će nam pružiti olakšanje.

Srećom, postoje prirodna rešenja koja veoma brzo deluju, dostupna su svima i mogu se primenjivati bez straha od potencijalnih neželjenih efekata.

Pojedine metode moguće je isprobati u kućnim uslovima, a za neke tretmane neophodno je iskustvo stručne osobe.

ULOGA ZGLOBOVA U LJUDSKOM TELU

Zglobovi povezuju kosti i podržavaju pokrete tela.

Bez njih ljudsko telo ne bi bilo mobilno.

Smatraju se svojevrsnom strukturalnom podrškom skeletu.

Sačinjeni su od više vrsta vezivnog tkiva, među kojima su kolagen, ligamenti i hrskavica.

Osim što omogućavaju pokretljivost, zglobovi služe i kao zaštita vitalnim organima, kao i samim kostima od povreda nastalih trenjem.

ŠTA UZROKUJE BOLOVE U ZGLOBOVIMA?

Tegobe mogu poticati od bolesti zglobova kao što je artritis.

I druga oboljenja koja nemaju direktnu vezu sa zglobovima kao jedan od simptoma uključiće bol u zglobovima, a najčešće su to autoimune bolesti poput fibromijalgije.

Bolovi se javljaju i kao rezultat traumatskih povreda ili neaktivnog načina života.

Tokom procesa starenja vrlo je moguća pojava neprijatnog osećaja u zglobovima.

Manjak sna prate hroničan umor, nesvestica, ukočenost i bol u predelu jednog ili više zglobova.

ZONE KOD KOJIH SE NAJČEŠĆE OSEĆA BOL

Vrlo često, zbog nekog zdravstvenog poremećaja ili bolesti, ljudi osećaju neprijatnost i nekomfornost u predelu jednog ili više zglobova.

Ponekad se čini da bol potiče od mišića ili susednih kostiju, što neretko nije tačno.

Upalni proces se razvija baš na tkivu od kojeg je zglob sačinjen što, između ostalog, može da bude praćeno bolom različite jačine i dužine trajanja.

Počev odgore ka dole, tegobe se obično lociraju na zadnjem delu vrata, vilici, ramenima, šakama, gornjem i donjem delu kičme, kukovima, kolenima i stopalima.

Ukoliko bol traje nekoliko nedelja smatra se da je postojeće stanje akutno, a dijagnostikuje se kao hronično ako je prisutno više meseci.

RECEPTI ALTERNATIVNE MEDICINE

1. Epsom so smanjuje osećaj bola u zglobovima

EPSOM SO deluje protivupalno, a samim tim smanjuje i osećaj bola koji se može javiti bilo gde u telu, kao i u zglobovima.

Opušta organizam, redukujući i efekte stresa podstičući produkciju serotonina, supstance koja smiruje telo i um.

Takođe, održava i dobro zdravlje kardiovaskularnog sistema.

Pola šolje ove vrste soli sipajte u lavor tople vode. Unutra potopite bolne zglobove i sačekajte 15 minuta pre nego što ih osušite trljajući mekanim peškirom. Ponoviti po potrebi.

2. Senf je odlično prirodno sredstvo za tretiranje bolnih zglobova

SENF  je izvor korisnih nutrijenata i antioksidanata. Isto tako, služi i kao odlično prirodno sredstvo za tretiranje bolnih zglobova.

Pored toga, pruža zaštitu od infekcija, ublažava simptome kožnih oboljenja i ponaša se antikancerogeno.

Konzumiranjem senfa u ishrani smanjuje se nivo glukoze u krvi.

Pomešati kašiku ljutog senfa, kašiku meda, kašiku sode bikarbone i kašiku soli. Pomešajte da dobijete ujednačenu smesu.

Uveče pred spavanje, nanesite je u manjoj količini na mesto koje je izvor bola, odgore staviti parče folije i zavezati preko vunenim šalom.

Isprati nakon dva sata delovanja. Ostatak smeše čuvati u kutiji od kreme za lice ili sličnoj ambalaži.

3. Kurkuma za bolove u zglobovima

KURKUMA  pruža olakšanje osobama koje imaju bolove u zglobovima zbog stanja kao što su osteoartritis i reumatoidni artritis.

Kurkumin je aktivni sastojak iz ovog začina koji se ponaša antiinflamatorno, ublažavajući neprijatne bolove.

Kurkuma takođe snižava holesterol i šećer u krvotoku.

Pomešajte kašičicu kurkume u prahu, kašičicu himalajske soli i pola kašičice vode. Dobićete smešu koju je potrebno naneti na bolno mesto.

Posle 20 minuta delovanja isperite sve mlakom, čistom vodom. Ponoviti 1-2 puta dnevno, u zavisnosti od jačine bola.

4. Kopriva smanjuju intezitet bolova

KOPRIVA  sadrži vitamine, minerale, aminokiseline i polifenole značajne za funkcionisanje zglobova.

Ovi elementi pružaju zaštitu vezivnom tkivu od novih oštećenja i smanjuju intezitet bolova.

Pomažu u borbi protiv infekcija i tretiranju rana i opekotina.

Dve kašičice osušenih listova koprive preliti sa 200ml vrele, prokuvane vode. Nakon 15 minuta stajanja procediti čaj i popiti ga. Konzumirati tri puta dnevno.

5. Maslinovo ulje dokazano smanjuje bol i oticanje zglobova

MASLINOVO ULJE  dokazano smanjuje bol i oticanje kod pacijenata sa artritisom i povredama zglobova.

Odlikuje ga moćno protivupalno delovanje zbog prisustva zasićenih masnih kiselina.

Potražite ekstra devičansko, hladno ceđeno ulje jer je samo u tom obliku lekovito.

U 200ml vode sipajte 300ml kvalitetnog maslinovog ulja i 10 supenih kašika morske soli. Mešati sastojke dok se so potpuno ne rastopi. Sipati u praznu sprej bočicu.

Poprskati jednom mesto koje je bolno i otečeno. Nežno masirati za početak 2-3 minute pa polako iz dana u dan povećavati vreme do 15 minuta.

6. Žumance ublažava bol u predelu zglobova

ŽUMANCE  ublažava bol u predelu zglobova bez obzira na uzrok.

Proteini i drugi elementi koji se nalaze u njemu štite tkivo od kojeg su sačinjeni zglobovi i kontrolišu upalu.

Pomešajte jedno žumance sa dve kafene kašičice soli. U smešu potopite pamučnu gazu koju ćete staviti na upaljen zglob.

Sve pričvrstiti pomoću zavoja i pustiti da lek deluje dva sata. Nakon toga skloniti zavoj i gazu i isprati sve mlakom vodom.

Ponoviti 3-4 puta tokom jednog dana.

7. Piskavica za tretiranje bolnih zglobova

PISKAVICA  je od velike pomoći kod borbe protiv srčanih oboljenja i gojaznosti, a veoma je važno napomenuti i da je njeno seme korisno kod tretiranja bolnih zglobova.

Organsko jedinjenje diosgenin, koje se nalazi u semenkama piskavice, prema pojedinim istraživanjima i postignutim rezultatima sprečava dalji razvoj osteoporoze i osteoartritisa.

Potopite dve kašike semenki piskavice u 200ml vode i ostavite ih tako da odstoje preko noći.

Ujutru procedite vodu i popijte je, a seme izmiksujte u blenderu i nanesite ga kao pastu na bolne zglobove.

Isprati posle sat vremena delovanja. Ponavljati postupak svakog dana.

8. Tamjan za bolove u zglobovima

TAMJAN  se za bolove u zglobovima koristi u obliku ulja i to topikalno.

Nakon što ga upije koža, neprijatne tegobe nestaju.

Osim toga, ulje tamjana je od velikog značaja kada je u pitanju jačanje imunološkog sistema, borba protiv negativnih emocija, ublažavanje negativnih efekata hemoterapije i usporavanje procesa starenja kože.

Pet kapi čistog ulja tamjana pomešati sa kašičicom otopljenog kokosovog ulja. Namazati zglobove masirajući ih kružnim, laganim pokretima. Radite ovo 2-3 puta dnevno.

SPECIJALNE METODE ZA BOLNE ZGLOBOVE

  • MASAŽA je vrlo efikasna i efektna za bolne zglobove, a postoji nekoliko tipova koje možete probati u konsultaciji sa lekarom i stručnim maserom. Jedan od njih je šiacu gde se masiraju tačke izvora bola uz blago istezanje mišića. Drugi je švedska masaža, poznata po dugim potezima i kružnim pokretima. Limfnu drenažu je moguće primeniti i kod bolnih zglobova, istovremeno čineći ih pokretljivijim i manje opterećenim.
  • TERAPIJA MAGNETIMA značajna je za ublažavanje bolova nastalih zbog problema sa zglobovima. Prislanjanjem na kožu, magnet opušta mišiće i zidove krvnih sudova istovremeno ublažavajući osećaj bola. Jača se cirkulacija zajedno sa protokom kiseonika kroz organizam. Magneti se na tržištu mogu pronaći u različitim oblicima – ulošci, diskovi, narukvice…
  • PROGRESIVNA RELAKSACIJA MIŠIĆA predstavlja kombinaciju kontrolisanog zatezanja i opuštanja mišića zajedno sa disanjem. Ovaj metod možete primenjivati i sami u kućnim uslovima. Krenite da laganim ritmom zatežete i opuštate mišiće, počev od gornjih ka donjim delovima tela. Udahnite vazduh tokom kontrakcija, a uz opuštanje mišića izdahnite.
  • AKUPUNKTURA je najstarija terapija protiv svih vrsta bolova i deo je tradicionalne kineske medicine. Korišćenjem vrlo tankih finih igala stimulišu se energetske tačke na telu i redukuju tegobe. Prate se posebne putanje na površini kože poznate kao meridijani i time se reguliše narušen energetski balans nastao zbog prisustva neke bolesti ili zdravstvenog poremećaja. Akupunkturu primenjuju samo stručne osobe sa sterilnim iglama.

REGULACIJA ISHRANE RADI UBLAŽAVANJA BOLA U ZGLOBOVIMA

Uvođenjem izmena u standardni jelovnik rešićete se osećaja bola u zglobovima i smanjiti telesnu težinu što će telo rasteretiti i pružiti dodatno olakšanje.

Bolove obično prati upalni proces i zato je poželjno kod neprijatnog osećaja u predelu zglobova uzimati namirnice čiji sastojci deluju antiinflamatorno.

Jedite dosta svežeg voća i povrća jer sadrže veliku količinu antioksidanata koji će u ovom slučaju biti od velike koristi.

Omega-3 masti će smanjiti upalu, a one se mogu pronaći u mesu ribe, orašastim plodovima i čia semenkama.

Osobe koje redovno jedu vlankastu hranu primetiće drastično smanjen intezitet bolova.

U ovu grupu spadaju mahunarke, integralna testenina, maline, kruške i brokoli.

KORISNI SAVETI

  • Svakoga dana provedite 15-30 minuta na sunčevoj svetlosti. Na ovaj način ćete svom organizmu obezbediti dovoljno vitamina D i ublažiti oticanje i bol u zglobovima.
  • Plivanje se preporučuje osobama sa bolnim zglobovima. Postoje čak i časovi plivanja prilagođeni osobama sa ovakvim stanjem radi ublažavanja nelagodnosti u zonama upale.
  • Isprobajte tople ili hladne obloge. Pamučna krpa u koju ste umotali kocku leda će usporiti nervne impulse i prekinuti signale za bol, a vruća flaša napunjena vodom će poboljšati cirkulaciju i opustiti ukočene i otekle zglobove.
  • Važno je da sebi obezbedite dovoljno sna. Odmarajte se u provetrenoj i zamračenoj prostoriji tokom noći i pokušajte da odspavate onoliko koliko se inače preporučuje – sati dnevno.

ZAKLJUČAK

Osećaj bola, bez obzira gde je lociran, vrlo je neugodan i uvek postoji potreba za rešenjem koje će dati brz pozitivan efekat.

Nema sumnje da je i sa bolnim zglobovima situacija potpuno ista, a postojanje delotvornih prirodnih recepata i metoda olakšaće tretiranje istih.

Uz konsultaciju sa lekarom koji prati vaše zdravstveno stanje, isprobajte trikove alternativne medicine i regulišite način ishrane.

Budite aktivni onoliko koliko vam organizam dozvoljava a istovremeno odvajajte i vreme za odmor i san.

Problemi sa bolovima će biti ublaženi ili će iščeznuti u potpunosti.

Reference:

https://www.healthline.com/health/joint-pain

https://www.healthline.com/health/osteoarthritis/arthritis-natural-relief

https://www.webmd.com/pain-management/guide/joint-pain#1

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *