Ishrana, Zdrav život

Bundeva dijeta: Kako da mršavite sa bundevom

Smršajte sa bundevom

Bundeva ili kako je drugačije nazivaju “kraljica jeseni”, svojim ukusom i izgledom sa razlogom zaslužuje takvu titulu.

Bundeva je niskokalorična i kao takva idealna je namirnica za skidanje viška kilograma. Povrh svega, lako se sprema i može se upotrebiti na nebrojeno mnogo načina pa ćete uz vrlo malo truda i kreativnosti izbeći bljutavost i jednoličnost ukusa specifičnih za mnoge druge dijete.

Preporučuje se kao diuretik kako bi se izbacio višak vode iz tela, a naročito je bitno da je unose osobe koje imaju problem sa reumom, bubrezima, gihtom… Bundeva je bogata biljnim vlaknima, pa kod zatvora pokreće rad creva.

Za njenu narandžastu boju zaslužan je moćni antioksidant β-karoten, koji se u telu transformiše u vitamin A. Pomaže kod dijabetesa. U 100 gr bundeve nalazi se samo oko 30 kalorija. 85% bundeve čini voda, ostatak su proteini, vlakna, pektini, celuloza, ugljeni hidrati. Bogata je i magnezijumom, gvožđem, kalcijumom, cinkom, manganom, folnom kiselinom, vitaminom B12, B6, K, C, E.

U daljem tekstu predstavljamo vam dijetu u kojoj sa pravom bundeva zauzima glavno mesto.

Prvi dan

Doručak:

Pečena bundeva sa šargarepom začinjena sokom od limuna ili ispasirajte bundevu tako da dobijete kašu u koju možete dodati ovas ili neku drugu žitaricu, ili izrendajte bundevu i šargarepu i začinite limunom kao salatu uz parče integralnog hleba.

Ručak:

Čorba od bundeve, možete dodati i drugo povrće kao što su paprika, šargarepa, crni luk, karfiol, brokoli… 150 gr pilećeg filea i parče integralnog hleba.

Večera:

Ispecite parče bundeve u rerni, možete dodati cimet preko bundeve kada se ispeče.

 

Drugi dan

Doručak:

Parče integralnog hleba i namaz od bundeve.

Ručak:

Čorba od povrća i pire od bundeve ili rižoto od bundeve i pečuraka.

Večera:

150 gr voća po vašem izboru.

 

Treći dan

Doručak:

Kaša od kuvane bundeve i salata od povrća ili umesto salate može kuvano jaje.

Ručak:

Supa od bundeve i kolač od bundeve sa integralnim brašnom ili umesto kolača možete da napravite musaku od bundeve i mlevenog mesa.

Večera:

2 parčeta integralnog hleba možete i tostirana i salata od bundeve.

 

Četvrti dan

Doručak:

2 parčeta pite od pečene bundeve i šolja nemasnog jogurta ili parče integralnog hleba sa namazom od bundeve ili kaša od bundeve i salata od povrća začinjena limunom.

Ručak:

Krem supa od bundeve, gulaš od bundeve, sprema se na isti način kao i svaki drugi gulaš samo se umesto mesa stavlja bundeva, parče integralnog hleba.

Večera:

Bundeva pečena u rerni ili salata od bundeve i jabuka.

Ovo je primer jelovnika za četiri dana dok cela dijeta traje dve nedelje. Peti dan ponovite jelovnik. U proseku za dve nedelje smrša se od 5 do 7 kg.

Naravno, zdrava fizička aktivnost je od ogromne važnosti i znatno će doprineti ostvarenim rezultatima.

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *