Blog, Saveti

Jačanje imuniteta tokom zimskih dana

Jačanje imuniteta tokom zimskih dana

Godišnje doba kao što je zima nosi vremenske uslove koje slabe naš imunološki sistem i čine nas podložnijim infekcijama.

Upravo tada, rizik od prenosa zaraze je najveći, a među najčešćim pojavama jesu prehlada i grip koji se razvijaju kao rezultat aktivnosti različitih bakterija i virusa.

Osim toga, zima je takođe idealan period za jačanje osetljivog imuniteta, a metode koje se mogu primeniti u ovu svrhu su vrlo jednostavne i pristupačne svima.

Imunološki sistem je moguće stabilizovati putem korišćenja sredstava prirodnog porekla, kao i promena vezanih za životne navike.

ISHRANA ZA JAČANJE IMUNOLOŠKOG SISTEMA

Osnovna stvar kod jačanja oslabljenog imuniteta, posebno tokom zime, jeste promena svakodnevnog jelovnika i uvođenje veće količine namirnica koje čuvaju telo od bolesti koje se prenose u zimskoj sezoni.

Jedite dosta svežeg voća, a akcenat neka bude na citrusima kao što su limun, limeta, naradža i mandarina.

Tako ćete obezbediti za sebe dovoljno vitamina C, koji će uvećati produkciju leukocita, krvnih ćelija koje pripadaju imunološkom sistemu čoveka.

Semenke, proizvodi od integralnog brašna i orašasti plodovi predstavljaju prave riznice cinka i vitamina A, D i E.

Kada je u pitanju meso, makar jednom nedeljno jedite ribu koja sadrži dosta omega-3 masnih kiselina.

Pokušajte da potražite i kupujete čiste, organske proizvode, koji su bezbedniji i zdraviji.

Dodajte biljne začine u jela kao što su beli luk, kurkuma, đumbir i crni biber.

Svaki od njih ima protivupalno dejstvo i sposobnost da vrati imunitet u normalno i stabilno stanje.

Smanjite unos šećera koji oštećuje imunološki sistem, a uzročnicima infekcija služi kao hrana i podsticaj za razmnožavanje.

To posebno važi za beli kristal šećer.

 


U saradnji sa sajtom www.prirodnolecenje.com obezbedili smo Vam

BESPLATAN primerak E-knjige

Prirodne namirnice koje će ojačati vaš imunitet i zaštititi vaš organizam

KLIKNITE OVDE ZA PREUZIMANJE

e-knjiga-jacanje-imuniteta


VAŽNOST REDOVNE HIDRATACIJE

Preporučuje se da pijete dosta tečnosti, a unos vode nikako ne treba zanemariti, već posebno voditi računa o tome.

Topla supa i sokovi ne daju isti efekat kao čista, filtrirana voda koju morate obezbediti u određenoj količini svakoga dana.

Zimi nije kao leti izražena žeđ kod ljudi i oni često tad piju manje vode, dodatno narušavajući ugrožen imunitet.

Organizmu je neophodna voda tokom cele godine i zato svakodnevno pijte po 8-10 čaša od 200ml da bi ojačali telo i pomogli mu da lakše detektuje i eliminiše potencijalnu opasnost po zdravlje.

Pored toga, lakše će se izbacivati toksične i beskorisne materije.

Voda se transportuje kroz čitavo telo i ona tada zajedno sa štetnim organizmima dolazi do limfnih čvorova koji momentalno eliminišu ove pretnje po ljudsko zdravlje.

ZIMSKI ČAJEVI ZA IMUNITET

Jedan od najboljih načina da se brzo ugrejete zimi jeste šolja toplog čaja.

Odabirom pravih sastojaka, osim toga ćete i pomoći odbrambenom sistemu svog tela da postane otporniji protiv uticaja iz spoljašnjosti i delovanja opasnih mikroorganizama.

Za zimske dane se najčešće preporučuju:

  • ŠIPAK: Veoma je poznata biljka za jačanje imuniteta, pročišćavanje krvotoka i poboljšanje cirkulacije. U sebi sadrži velike količine vitamina, minerala, pektina i etarskog ulja. Pomaže kod hroničnog umora i tretira više oblika avitaminoze.

Napravite smešu od 10g šipka, 10g listova borovnice, 20g kamilice, 10g matičnjaka i 20g zove. Preliti je sa šoljom vruće vode i procedite nakon 10 minuta stajanja.

  • ŽALFIJA: Uspešno regeneriše ugrožen imunitet i bori se protiv uzročnika infekcija. Pospešuje izbacivanje toksina iz tela tako što čisti krv.

Kašičicu osušene biljke sipajte u 250ml proključale vode, a zatim smanjiti temperaturu ringle i pustiti da se čaj kuva par minuta. Ostaviti sud sa strane da odstoji deset minuta i procedite tečnost. Piti polako i u gutljajima.

  • KOPRIVA: Antioksidanti koji se nalaze u listovima ove biljke dragoceni su kada je u pitanju jačanje imunološkog sistema čoveka. Štite tkiva od uticaja različitih tipova slobodnih radikala. Kopriva služi za zaštitu i detoksikaciju čitavog organizma.

Dve kafene kašičice sušenih i usitnjenih listova koprive preliti sa 250ml vode koja je zagrejana do ključanja. Ostavite čaj da stoji 5 minuta pa ga procedite.

  • NEVEN: Koristi se za poboljšanje funkcija imuniteta, a protivupalno delovanje čini ga i sjajnim sredstvom za tretiranje postojećih zimskih infekcija. Sadrži dosta vitamina C i flavonoida. Takođe, istraživanja su pokazala da neven pomaže i pri čišćenju čitavog krvotoka od toksičnih i beskorisnih materija.

Dve kašičice osušenih cvetova nevena preliti sa 200ml vrele i prokuvane vode. Čaj procedite nakon što odstoji 15 minuta.

  • MASLAČAK: Ova biljka se nalazi svuda oko nas, a mnogi nisu svesni koliko njeno korišćenje pozitivno deluje na imunitet. Pored toga, reguliše nivo šećera i holesterola u krvotoku i tretira posledice stresa na organizam.

Dve kašičice korena i listova maslačka prelijte sa 250ml vrele vode, a zatim čaj procedite kada odstoji oko deset minuta.

JOŠ NEKOLIKO ZIMSKIH PRIRODNIH SREDSTAVA ZA JAČANJE IMUNITETA

  • Izmiksujte u blenderu dva manja limuna, jednu manju narandžu, ¼ šolje kurkume u prahu, ¼ šolje sitno seckanog korena đumbira, ½ kašike maslinovog ulja i 1/8 kašičice bibera. Po potrebi dodati malo vode. Dobijenu smešu piti tokom dana u nekoliko puta iz rakijskih čašica.
  • Izgnječite čenove jedne glavice belog luka i ostavite ih da stoje 15 minuta da bi pustili alicin i ostale korisne sastojke. Na dno teglice zapremine 150ml stavite izgnječene čenove i prelijte ih sirovim, kvalitetnim medom. Zavrnite teglu poklopcem i ostavite je da odstoji 5 dana. Svako jutro pojedite jednu kašiku dobijene smeše. Tokom korišćenja, med sa belim lukom držite u frižideru.
  • 600g suvog voća (po 200g kajsija, smokava i šljiva), 200g oraha i jedan neoljušteni limun samleti u mašini za meso. Dodajte oko 250g meda i 50ml domaće rakije. Promešajte sve sastojke i uzimajte jednom dnevno po supenu kašiku dobijene smeše – najbolje pre ručka. Ostatak čuvajte u frižideru dok ne potrošite.
  • 1kg šargarepe, 1kg jabuka i 1kg cvekle dobro izblendajte i po potrebi dodajte vode. Dodajte sok koji ste iscedili od 1kg plodova limuna. Smeši dodajte 1kg samlevenih oraha i 1kg meda. Svako jutro uzeti po dve supene kašike. Čuvati u frižideru u staklenim flašama.
  • Operite ljuske od 5 jaja. Izdrobite ih i staviti deliće u 3l vode, a nakon što tečnost odstoji 7 dana možete je piti kao sredstvo za imunitet. Uzimajte 2-3 čaše vode, a radi poboljšanja efekta i ukusa možete dodati i malo limunovog soka.

FIZIČKA AKTIVNOST

Ova stavka ne mora podrazumevati vežbanje u teretani ili sport. Možete se jednostavno odlučiti za pola sata šetnje dnevno, što će se pozitivno odraziti na Vaše telo i odbrambeni mehanizam koji ga štiti.

Čak i korišćenje stepenica umesto lifta imaće svoj učinak.

Dugotrajno sedenje uvećava verovatnoću da će doći do pojave neke od tipičnih zimskih bolesti, a takva loša navika dodatno otežava i samo tretiranje istih.

Osim što će imunitet biti ojačan, smanjiće se rizik od razvoja kardiovaskularnih oboljenja, dijabetesa i raka.

Proces starenja će biti usporen, a metabolički procesi će proticati bez smetnji i poremećaja.

MASAŽA ZA JAČANJE IMUNITETA

Stimulacija limfnog sistema odlično se postiže primenom određenih tehnika masaže.

Organizam se opušta i dobija snagu za borbu protiv gripa i prehlade.

Olakšava se sinteza vitamina D, važnog elementa za normalan rad imuniteta.

Čitavo telo se relaksira, a cirkulacija poboljšava.

Možete zakazati termin kod profesionalnog masera ili određene tehnike primeniti samostalno na sebi.

Akupresura je odličan primer i predstavlja nežno pritiskanje tačno određenih tačaka na telu.

OBRATITE PAŽNJU NA OBLAČENJE

Naše telo mora u svakom pogledu biti zaštićeno od uticaja zime.

Ovo podrazumeva i odabir pravih odevnih komada, a posebno obratite pažnju na lice i ruke.

Nosite toplu kapu, šal, rukavice, jaknu i čizme svaki put kad izađete na sneg, vetar i nisku temperaturu.

Birajte vunene ili vodootporne materijale.

REDOVNA HIGIJENA TELA

Naravno, ovo važi za svako godišnje doba, a i zimi je podjednako bitno.

Posebno redovno perite ruke mlakom vodom i sapunom da bi ste sprečili zarazu i njen prenos na druge, zdrave osobe.

Koristite hidratantnu kremu za lice i telo.

Kao prirodni losion odlično će poslužiti kokosovo ulje, koje na koži stvara prirodnu zaštitnu barijeru i istovremeno čitavu površinu čini mekom i glatkom.

IZDVOJTE DOVOLJNO VREMENA ZA ODMOR I MIRAN SAN

Noćno spavanje je podjednako važno kao i aktiviranje tela tokom dana.

Imunološki sistem se i na ovaj način jača, što znači da manjak sna može dati kontraefekat.

Da bi Vaš imunitet ostao što otporniji na bakterije, viruse, gljivice i parazite, svake noći obezbedite sebi 7-8 sata spavanja.

Zamračite spavaću sobu i ugasite televizor i mobilni telefon da bi stvorili što bolje uslove za potreban odmor.

BORBA PROTIV STRESA

Stresne situacije se često negativno odražavaju na imunološki sistem čoveka tako što izazivaju brojne poremećaje unutar tela, čineći ga osetljivijim na sezonske bolesti, ali i mnoga teža oboljenja.

Najbolji mogući način da se izborite protiv stresa i da ne dozvolite da Vam razara organizam jeste da se opustite.

Možda u početku to neće biti lako, ali vremenom ćete naučiti da se relaksirate i sprečite dodatno narušavanje dragocenog zaštitnog mehanizma i funkcionisanja njegovih elemenata.

ZAKLJUČAK

Svaka pozitivna promena koja se odražava na Vaš način ishrane i svakodnevni život će sačuvati Vaš organizam od infekcija koje se najčešće javljaju zimi.

Nikakav štetni mikroorganizam, niti bilo koji drugi negativan uticaj iz spoljašnje sredine, neće ugroziti Vaše zdravlje, već će svaku pretnju jak imunološki sistem velikom brzinom detektovati i uništiti.

Radite na sebi i pomozite svom telu da se adekvatno zaštiti od hladne zime i potencijalnih opasnosti po zdravlje koje ona sa sobom nosi.

LV Pharm proizvodi koji vam mogu pomoći u jačanju imuniteta:

Reference:

https://www.carespot.com/blog/enhance-your-immune-system-winter/

https://www.thelifeco.com/en/blog/15-ways-to-naturally-boost-your-immune-system-this-winter/

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *