Blog, Saveti

Kako zaustaviti migrenu

kako zaustaviti migrenu

Svaka odrasla osoba se tokom života više puta suočila sa neprijatnom i često teško podnošljivom pojavom kao što su bolovi u predelu glave.

Međutim, migrena nije samo obična glavobolja zbog simptoma koji je prate i nije moguće kontrolisati je i brzo ublažiti konvencionalnim lekovima.

Uzroci su različiti, a najčešće su to stres, loša ishrana, nedostatak sna i nizak nivo glukoze u krvi.

Postoje prirodna rešenja koja će dovesti do poboljšanja, umanjiti bolove i sprečiti njihovu pojavu na duži vremenski period.

Mogu se kombinovati i prilagoditi se svakom pacijentu, bez obzira na godine i zdravstveno stanje uopšte.

ZNACI KOJI UKAZUJU NA POJAVU MIGRENE

Postoje simptomi koji nastupaju pre i tokom glavobolje, ali i posle nje.

Sama glabovolja može biti srednjeg inteziteta ili teško podnošljiva, a bol se opisuje kao pulsirajući neprijatan osećaj koji zahvata jednu stranu glave.

Nekoliko sati ili dana pre javljanja bola kod 20-60% pacijenata dolazi do aure, koja podrazumeva trenutni poremećaj vida i utrnulost ruku i nogu.

Zajedno sa bolom, tipičan je osećaj mučnine koji često prati i povraćanje ili nazalna kongestija.

Ponekad, bol se pojačava tokom fizičke aktivnosti ili istezanja, a izvršavanje svakodnevnih obaveza postaje skoro nemoguće.

Pacijentima smeta jaka svetlost ili određeni zvuci.

Kada napad prođe, dolazi do malaksalosti organizma i nervoze.

ISHRANA KAO POMOĆ I PREVENTIVA

Mnogi pacijenti uočavaju da neke vrste namirnica uzrokuju migrenu u njihovom slučaju.

Najčešće su to industrijske prerađevine, čokolada, alkohol i napici koji sadrže kofein.

Kada primetite šta tačno izaziva nesnosne glavobolje, mučninu i nervozu, lakše ćete sprečiti ovakve tegobe u budućnosti.

Kod planiranja obroka, vodite računa da svakog dana jedete u vreme koje ste odredili za doručak, ručak, večeru i obe užine.

Ne preskačite obroke jer će to izazvati učestale glavobolje i intezivnije simptome.

Unosite dovoljno svežeg voća i povrća, mesa, mlečnih proizvoda sa niskim procentom masnoća, orašastih plodova i semenki.

NE ZABORAVITE NA REDOVNU HIDRATACIJU

Često, nedostatak tečnosti predstavlja ’’okidač’’ za migrenu.

Događa se da ljudi ne piju dovoljno vode jer su zauzeti, bolesni ili nemarni ili im izvor nije dostupan zbog putovanja ili nekog drugog razloga.

Unos 8-10 čaša čiste, filtrirane vode svakoga dana pomoći će u prevenciji migrene i značajnom ublažavanju postojećih tegoba.

Uvek nosite uz sebe flašicu punu sveže vode koja će Vam uvek biti pri ruci, posebno tokom leta.

Ukoliko Vam ne prija da unosite veće količine čiste vode, dodajte joj aromu tako što ćete nakapati par kapi soka od sveže ceđenog limuna ili u čašu staviti par svežih listića mente.

MASAŽA ZA TRETIRANJE MIGRENE

Postoje tehnike masaže koje podstiču opuštanje mišića, cirkulaciju i nestajanje simptoma koji prate migrenu.

Neke od njih pacijenti mogu da izvode samostalno, a određene realizuju samo licencirani, stručni maseri.

Do željenog olakšanja najbrže dovode švedska masaža, sportska masaža i refleksologija.

Pojedini pacijenti zbog migrene su ekstremno osetljivi na dodir pa se njima masaža ne preporučuje jer izaziva kontraefekat.

Takođe, osobe koje pate od pojedinih infektivnih kožnih oboljenja, imaju frakture ili su u skorije vreme imale hiruršku intervenciju ne smeju da praktikuju masažu radi zaustavljanja migrene.

RECEPTI TRADICIONALNE MEDICINE ZA TRETIRANJE MIGRENE

1. JABUKOVO SIRĆE SA MEDOM PROTIV MIGRENE

U čašu mlake vode dodati kašiku 100% prirodnog jabukovog sirćeta i supenu kašiku kvalitetnog meda, dobro promešati i odmah popiti.

Jabukovo sirće se preporučuje posebno za migrene izazvane lošom i neredovnom ishranom, kao i poremećajem nivoa glukoze u krvotoku.

Takođe, služi i kao odlično sredstvo za detoksikaciju organizma.

Med se ponaša kao prirodni antiseptik i u kombinaciji sa jabukovim sirćetom pomaže u ublažavanju simptoma migrene.

2. KOPRIVIN MED ZA MIGRENU

U blenderu izmiksati 1kg lišća koprive, dva limuna sa korom i dve jabuke.

Dodati 500g meda i želatin, a zatim smesu prebaciti u sterilne tegle koje ćete čvrsto zatvoriti.

Svakog dana uzeti po dve kašike smeše pre glavnog obroka.

Putem opuštanja napetih mišića, kopriva zaustavlja nepodnošljivu migrenu.

Istovremeno, listovi ove biljke čiste krv i nadoknađuju gvožđe, što je korisno za pacijente koji imaju problem sa deficijencijom ovog minerala.

3. SIRUP OD ĐUMBIRA I LIMUNA UBLAŽAVA MUČNINU KOD MIGRENE

Oljuštiti jedan koren đumbira i iseckati ga na manje kockice.

Dodati 1kg šećera i preliti sve sa 2l vode.

Nakon što smeša provri, ostavite je da odstoji 12 sati.

U to nacediti sok od 1.5kg limuna i sve sipati u plastične flaše koje ćete čuvati u frižideru.

Svakog dana popiti po čašu sirupa rastvorenog u vodi.

Limun i đumbir ublažavaju simptom karakterističan za migrenu – mučninu.

4. ČAJ OD RUZMARINA ZA GLAVOBOLJU

Kašičicu osušene biljke preliti sa 200ml ključale vode.

Posle 10 minuta stajanja procediti i popiti.

Uzimati 1-2 puta dnevno.

Delotvornost ruzmarina kod migrene je dobro poznata, a njegov značaj se posebno ogleda u sposobnosti sprečavanja pogoršanja postojeće glavobolje.

Osim što je sjajan prirodni analgetik, ruzmarin je efikasan i u borbi protiv stresa, loše cirkulacije i problema sa pamćenjem.

AROMATERAPIJA ZA PACIJENTE SA MIGRENOM

Putem aromaterapije koriste se prirodni ekstrati biljaka, najčešće u formi eteričnih ulja, radi ublažavanja simptoma različitih zdravstvenih poremećaja, a na dugačkom spisku nalazi se i migrena.

Eterična ulja su visoko koncentrovane tečnosti pripremljene od bilo kog dela lekovite biljke.

Uglavnom se pre upotrebe mešaju sa baznim uljem kao što je bademovo, maslinovo, kokosovo ili ulje jojobe.

Postoji nekoliko tipova eteričnih ulja čija je delotvornost dokazana u borbi protiv tegoba koje prate migrenu:

  • MENTA

U sastavu ovog eteričnog ulja nalazi se mentol koji pomaže u ublažavanju bolova tokom napada migrene i opuštanju napetih mišića. Potrebno je razblažiti par kapi ulja mente u kašičici baznog ulja, a zatim smešu naneti na slepoočnice.

  • LAVANDA

Poznata je po svom umirujućem efektu zbog kojeg se intezitet bola značajno smanjuje, a pacijent mirnije spava tokom noći. Nakapati nekoliko 4-5 kapi eteričnog ulja lavande na jastuk pre spavanja i inhalirati miris.

  • JASMIN

Etarsko ulje na bazi jasmina nije poznato samo po predivnom mirisu, već i analgetskom delovanju korisnom kod migrena. U razblaženom obliku, koristiti ovo ulje za masažu čela i slepoočnica ukoliko su tegobe prisutne.

  • GERANIJUM

Pomaže pri opuštanju zgrčenih mišića i smiruje čitav organizam, što smanjuje intezitet bolova. Pomešati 5-8 kapi eteričnog ulja geranijuma sa supenom kašikom baznog ulja i sve dodati u pripremljenu vodu za kupanje.

BIOFEEDBACK TERAPIJA ZA MIGRENU

Putem biofeedback-a, pacijenti uče da kontrolišu procese u telu koji se inače događaju bez naše volje.

Ovde se ubrajaju srčani ritam, moždane funkcije, telesna temperatura i tonus mišića.

Mnoga bolna medicinska stanja regulišu se putem biofeedback terapije, a migrena je svakako jedna od njih.

Osim toga, ovakav pristup lečenja dao je izvanredne rezultate i kod poremećaja ponašanja, urinarne i fekalne inkontinencije, bolesti zavisnosti i nesanice.

Terapija traje između 40-60 minuta, a tačno vreme i trajanje treninga zavise od generalnog zdravlja pacijenta i ostvarenih rezultata.

TOPLE I HLADNE OBLOGE

Reakcije organizma se razlikuju od pacijenta do pacijenta, što znači da je neophodno probati obe varijante i tako se uveriti koja Vama najviše odgovara.

Kod nekih ljudi, ledene obloge su se pokazale kao efektne, pružajući pomoć najčešće kod migrena nastalih zbog jake sunčeve svetlosti ili visokih temperatura vazduha.

Pripremite ih tako što ćete u pamučnu krpu uviti nekoliko kockica leda i nasloniti na bolno mesto.

Petnaest minuta držite oblog, a zatim napravite još 15 minuta pauze pre nego što pripremite nov.

Pojedinima više odgovaraju zagrejan peškir ili flašica napunjena vrelom vodom.

Ponekad je potrebno kombinovati i hladne i tople obloge da bi neprijatni bolovi potpuno iščezli.

Slično delovanje ima i tuširanje uz naizmenično korišćenje mlazeva vruće i hladne vode.

ODMOR U TIHOJ I MRAČNOJ PROSTORIJI

Brojni pacijenti su kao prateće efekte migrene navodili osetljivost na svetlost i zvuk.

Zbog toga su teže podnosili bolove i osećali se uznemireno.

Ukoliko imate isti problem, važno je da se povučete u miran prostor gde ćete moći da se opustite i time brže dođete do potrebnog olakšanja.

Svoju spavaću sobu redovno provetravajte, a uveče spavajte bez lampe, televizora i mobilnog telefona.

Uvedite neki večernji ritual koji će vam pomoći da se lakše umirite, kao što je topla kupka, slušanje lagane instrumentalne muzike ili čitanje neke lepe knjige.

Noćni san treba da traje između 7 i 9 časova.

BORBA PROTIV STRESA

Stres i migrena su itekako povezani i podjednako remete ritam života svakog pacijenta, ugrožavajući njegovo zdravlje.

Svakodnevni stres je nemoguće potpuno zaobići, ali se njegov uticaj može uspešno kontrolisati.

Uživajte u društvu dragih ljudi.

Isprovajte joga vežbe ili meditaciju.

Učinite svoj život jednostavnijim tako što ćete se rešiti stvari koje vas nepotrebno opterećuju, a slobodno vreme posvetite interesantnim i relaksirajućim hobijima.

Kroz pozitivne misli i aktivnosti koje vas ispunjavaju, smanjićete negativan uticaj stresa na organizam i izboriti se sa migrenom.

VOĐENJE DNEVNIKA

Evidencija napada migrene pomoći će u prepoznavanju okidača.

To će olakšati kontrolu glavobolja i drugih simptoma i zato vodite dnevnik svakog dana i zapišite sve informacije i činjenice.

Ubeležite kada su tegobe počele, koliko dugo su trajale, koju terapiju ste uzeli i da li je bilo znakova upozorenja.

ZAKLJUČAK

Zajedno sa medikamentima koje je odredio vaš lekar, a vrlo često i samostalno, prirodne metode pružiće vam potrebno rasterećenje i umiriti čitav organizam od napada migrene.

Možda će biti neophodno vreme da bi otkrili terapiju koja vašem telu najviše odgovara.

Jednom kada naučite kako da preduhitrite glavobolju ili zaustavite tegobe koje već neko vreme traju, lakše ćete usmeriti koncentraciju na radne zadatke i obaveze i takođe se odmoriti bez neprijatnih simptoma karakterističnih za migrenu.

DeMigra kapsule za prevenciju glavobolje i migrene

Reference:

https://www.webmd.com/migraines-headaches/5-ways-to-get-rid-of-headache

https://www.webmd.com/migraines-headaches/ss/slideshow-home-remedies-for-migraines

https://www.healthline.com/health/migraine/treating-migraines/how-to-get-rid-of-a-migraine

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *