Blog, Saveti

Simptomi pada imuniteta

Simptomi pada imuniteta

Glavna uloga imunološkog sistema jeste da čuva organizam od negativnog delovanja faktora iz spoljašnjosti, a narušavanje te njegove važne funkcije se događa često.

Problem otežanog lečenja infekcija i pojava rekurentnih infektivnih oboljenja nastaje zbog oslabljene prirodne odbrane tela.

Imunitet koji nije stabilan i responzivan uočava se pomoću više simptoma koji prate ovu promenu koju nikako ne treba ignorisati.

Već na prvi sumnjiv znak neophodno je pomoći telu da vrati potrebnu energiju i otpornost na delovanje uzročnika infekcija.

ŠTA ČINI JAK I STABILAN IMUNITET?

Imunološki sistem je prirodni mehanizam odbrane koji pruža zaštitu tela od štetnih mikroorganizama i bilo čega iz spoljašnje sredine što ga može na neki način ugroziti.

Prestavlja složenu strukturu sačinjenu od organa, tkiva, ćelija i hemikalija.

Krucijalnu ulogu igraju leukociti koji cirkulišu kroz krvotok i brane organizam od bakterija, virusa, gljivica i parazita.

Za to vreme se memoriše svaki uzročnik infekcije protiv koje se telo borilo i formiraju se antitela radi efikasnije zaštite u budućnosti i brže detekcije.

Tokom formiranja odbrane vrši se produkcija pojedinih proteina koji deluju uz limfocite, limfni sistem reaguje na kancerogene ćelije i produkte ćelija koji mogu uticati na razvoj nekog oboljenja i slezina odstranjuje stare eritrocite.

Svaki element pravovremeno deluje na svaku novu pretnju i eliminiše je brzo, bez ikakvih posledica po zdravlje organizma.

KAD ODBRANA TELA POČINJE DA SLABI?

Dokazano je da je imunitet sve manje funkcionalan sa godinama, tako da je starijim osobama neophodna posebna pažnja da bi sačuvali organizam od uticaja uzročnika infekcija.

Kod njih su takođe izraženiji znaci koji se primećuju kad oslabi imunološki sistem, a uočeno je i da njihovo telo postaje vremenom sve manje responzivno na vakcine.

Unos nedovoljnih količina proteina ili vitamina D može biti razlog zbog kog je imunološki sistem nestabilan.

Isti efekat proizvode anksioznost i stres.

Manjak sna uzrokuje pad imuniteta, ali i razvoj bolesti kao što je rak i primanje hemoterapije.

Ukoliko ste pušač, često konzumirate alkohol u velikim količinama ili niste dovoljno fizički aktivni verovatno ćete u nekom trenutku života imati problem sa nestabilnim mehanizmom odbrane od uzročnika infekcija.

DA LI JE MOGUĆE PREPOZNATI PAD IMUNITETA?

Kao kod skoro svake promene vezano za zdravstveno stanje, naše telo će trpeti promene i tegobe koje prate narušen i slab imunitet.

U zavisnosti od samog organizma, prvi znaci narušene stabilnosti imunološkog sistema mogu biti manje ili više primetni.

Od velike je važnosti odmah reagovati na prve znakove pada imuniteta, pogotovo ukoliko pacijent boluje od neke hronične bolesti.

Terapija sprovedena na vreme i propisana u skladu sa stanjem pacijenta će dati najbolje moguće rezultate i doprineti normalnom funkcionisanju prirodne odbrane tela.

LISTA SIMPTOMA KOJI UKAZUJU NA SLABLJENJE IMUNITETA

  • ČESTE INFEKCIJE

Dve ili tri prehlade godišnje normalna su pojava za osobu koja ima zdrav i jak imunitet. Trajanje oporavka je od 7-10 dana. Međutim, sve što prelazi taj broj pokazuje da sa odbrambenim mehanizmom tela nešto nije u redu. Česte prehlade sa sobom nose moguće komplikacije poput bronhitisa ili pneumonije i zbog toga je neophodno potražiti način koji će stabilizovati imunitet i sačuvati zdravlje svake ugrožene osobe.

  • PROMENE NA KOŽI

Koža je prvi nivo odbrane tela i ukoliko imunitet ne funkcioniše normalno neretko se upravo na njoj javlja osip, crvenilo i upala koji ukazuju upravo na slab imunitet. Takođe, postojeće rane veoma sporo zarastaju. Koža se suši i puca, što dopušta bakterijama i gljivicama da prodiru u njene dublje slojeve. Dolazi do formiranja upale praćene otokom i iritacijom.

  • POREMEĆAJ VARENJA

Otežana digestija je problem koji ponekad nastaje usled poremećene crevne flore koja pripada imunološkom sistemu i bez njenog balansa je nemoguće potpuno razlaganje unete hrane i apsorpcija hranljivih materija. Nepravilno varenje prate pojačana produkcija gasova, bolovi u predelu abdomena i promene u fecesu (dijareja ili konstipacija).

  • HRONIČAN UMOR

Bez obzira koliko spavate i odmarate, osećate se umorno i malaksalo. Umor je normalna pojava nakon obavljanja različitih poslova, pogotovo onih koji zahtevaju fizički rad ili veliko umno naprezanje. Tada je dovoljno da odspavate ili nešto pojedete da bi vratili snagu i energiju, što kod ljudi sa slabim imunitetom nije slučaj. Upravo takav umor koji predugo traje bez obzira na vreme koje odvojite za oporavak indikator je poremećenog funkcionisanja imunološkog sistema.

  • BOLOVI U MIŠIĆIMA I ZGLOBOVIMA

Hronični bolovi u predelu zglobova i mišića ponekad predstavljaju upozorenje na slabost imuniteta. S obzirom da infekcije sa sobom nose i pojavu upale, nemogućnost imuniteta da je ublaži i njeno dugoročno prisustvo dovodi telo u stanje bola. Učestalost, intezitet i lokalizacija bolova variraju od pacijenta do pacijenta.

ZDRAVA ISHRANA ZA IMUNITET – KLJUČNI VITAMINI I MINERALI

Veoma bitan korak u jačanju imuniteta jeste unos izmena u načinu ishrane koji će podrazumevati konzumiranje namirnica bogatih nutijentima bez kojih imunološki sistem ne može normalno da funkcioniše.

Kada su u pitanju vitamini, akcenat je na vitaminima C, D i A.

C vitamin je antioksidans koji neutrališe slobodne radikale i sprečava stvaranje oštećenja na ćelijama od kojih su izgrađena tkiva.

Možete ga naći u svežem voću i povrću – naročito u citrusima, paradajzu, crvenoj paprici i brokoliju.

Glavni izvor D vitamina je sunčeva svetlost i zahvaljujući njemu održava se zdravlje muskuloskeletnog sistema i stabilnost imuniteta.

Kada je u pitanju hrana, vitamin D sadrže jaja i meso pojedinih vrsta riba, ali i obogaćeni mlečni proizvodi i organski voćni sokovi.

Vitamin A je potrebno unositi u potrebnim dozama jer deficijencija ovog nutrijenta vodi ka poremećaju funkcionalnosti kože kao prirodne barijere, odsustva adekvatne reakcije tela na vakcinu i učestalih respiratornih infekcija.

Zato u jelovnik uključite jetru životinja i zeleno lisnato povrće.

Od minerala, bez sumnje se ističe važnost cinka i selena u normalnom radu imuniteta.

Zbog prisustva cinka u dovoljnoj količini telo se brže oporavlja od postojećih infekcija i smanjuje se rizik od pojave novih upala i hroničnih infektivnih oboljenja.

Da bi u Vašem organizmu uvek bilo dovoljno ovog dragocenog minerala jedite meso, sireve, jaja, orašaste plodove i semenke.

Selen je jak antioksidans koji jača odbrambene sposobnosti tela.

Semenke i orašasti plodovi osim cinka u svom sastavu imaju i selen, a kao važni izvori selena pominju se i riba, morski plodovi i pojedine vrste povrća.

PRIRODNA SREDSTVA ZA JAČANJE IMUNITETA

1. Beli luk za imunitet

BELI LUK  je prirodni antibiotik i deluje antiinflamatorno pa je zbog toga koristan za pacijente koji se bore protiv različitih infekcija i imaju oslabljen imunitet. Podstiče stvaranje T-ćelija u krvotoku, a istraživanja su pokazala i sposobnost aktivnog sastojka alicina koja podrazumeva ubijanje ćelija raka.

2. Ehinacea

EHINACEA  je biljka koja stimuliše stvaranje ćelija koje detektuju i eliminišu uzročnike infektivnih bolesti. Za 35% smanjuje rizik od prehlade. Uspešno tretira postojeće respiratorne tegobe i infekcije mokraćnih puteva. Uglavnom se koristi u obliku čaja samostalno ili zajedno sa nekom drugom biljkom.

3. Kardamon

KARDAMON  je indijski začin koji se koristi već pet hiljada godina i veoma se ceni zbog njegovog dejstva na imunitet. Pomaže u tretiranju postojećih respiratornih infekcija i infektivnih oboljenja koja zahvataju sistem organa za varenje, zube i desni.

4. Med

MED  je prirodni antioksidant i imunomodulator. Njegovi aktivni sastojci štite organizam od različitih štetnih mikroorganizama. Istovremeno poboljšava rad digestivnog trakta, održavajući dobar balans crevne flore. Često se koristi za tretiranje gripa i prehlade. Birajte sirov i kvalitetan med od pouzdanih proizvođača.

DODATNI SAVETI ZA JAČANJE IMUNOLOŠKOG SISTEMA

Perite ruke jer upravo putem prljavih ruku se najčešće stvara put za neometano prodiranje štetnih mikroorganizama u unutrašnjost tela. Za to su dovoljni mlaka voda i sapun.

Redovno vežbajte jer to će ubrzati odgovor imuniteta na aktivnost uzročnika infekcija, ublažiti rizik od razvoja bolesti i smanjiti sve postojeće upale u telu. Za početak krenite u šetnju koja će trajati između 20 i 30 minuta, a nakon toga se posvetite biciklizmu, plivanju ili personalizovanim programima u teretani.

Prestanite da pušite jer hemikalije iz duvanskih proizvoda uzrokuju upalne procese i oštećenja ćelija, što naravno slabi imunitet. Osim aktivnog, izbegavajte i pasivno pušenje jer ima isto negativno dejstvo na odbrambeni mehanizam tela, a to je udisanje duvanskog dima u prisustvu drugih pušača.

Potrebno vam je dovoljno sna jer u suprotnom raste rizik od deficijencije ključnih nutrijenata i pada sposobnost tela da se brani od bolesti. Obezbedite sebi 7-8 sati noćnog sna da ojačate oslabljen imunitet i pomognete telu da se oporavi i dobije potrebnu energiju za svaki novi dan.

Vodite računa o unosu alkohola jer velike količine izazivaju brojne zdravstvene posledice, među kojima je i slabost imunološkog sistema. Prestanite sa konzumiranjem pića koja u sebi sadrže alkohol i na taj način pomozite imunitetu da ponovo neometano funkcioniše.

Borite se protiv negativnog uticaja stresa jer zbog stresa raste nivo kortizola u krvotoku i to podstiče pojavu hronične upale i smanjuje imunološki odgovor. Aktivnosti poput joge i meditacije će ublažiti negativne efekte stresa na telu i stvoriti povoljne uslove za stabilizaciju imuniteta.

ZAKLJUČAK

Pad imunološkog sistema nikad ne treba ignorisati jer je on važan za uopšteno zdavstveno stanje svakog od nas.

Srećom, kao što je navedeno, postoje brojni načini za jačanje oslabljenog imuniteta na potpuno prirodan način.

Bilo kakva indikacija koja ukazuje na nestabilnost odbrambenog mehanizma tela zahteva izmene u načinu života i ishrani, a po potrebi i terapiju koja može uključiti prirodne izvore.

Pre korišćenja bilo kakve nove metode lečenja, pa i prirodne, potrebno je konsultovati se sa lekarom.

LV Pharm proizvodi koji vam mogu pomoći u jačanju imuniteta:

Reference:

https://www.pennmedicine.org/updates/blogs/health-and-wellness/2020/march/weakened-immune-system

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324930

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *